Heden

In 2010 kwam AERO in bezit van haar huidige eigenaren en werd ze op haar trailer per ro-ro-schip naar Nederland gehaald. De trailer werd omgebouwd om aan de Europese eisen te voldoen.

Het interieur dat door Gregor Tarjan in zijn drang naar gewichtsbesparing wel heel erg sober was gemaakt, kreeg wat meer luxe en de navigatieapparatuur werd vernieuwd. Het schuifluik met ‘racey’ vliegtuigkoepel maakte plaats voor een luik met garage en kleine sprayhood. Het dyneema hoofdwant werd vernieuwd en uitgebreid met bakstagen, waarmee de voorlijkspanning beter te regelen is en het Farrier-maststrijksysteem onfeilbaar wordt.

De buitenboordmotor werd vervangen door een betrouwbare Yamaha en ontdaan van afstandsbediening en helmstokverbinding. Dat zorgde voor een extreem veel betere manoeuvreerbaarheid, wat in beperkte ruimtes, bv. in havens en sluizen een zegen is.

Van de top-of-the-bill North 3DL zeilenset uit 2007 is alleen de screacher nog over; de rest is recent vervangen door een zeker niet minder ‘racey’, maar wel veel duurzamere EPEX-set van Elvström.